Tietokoneen käytön opastusta

Mikäli haluat apua tietokoneen, puhelimen, sähköpostin tai internetin käyttöön, voit lähettää pyynnön auttajajäsenillemme jäsensivun lomakkeella, jonne pääset sivulta yhdistys.

Hei seniorit! UUTTA ASIAA!

Kirkkonummen kansalliset seniorit yhdessä Kirkkonummen Omnian kanssa järjestää "digidemon" - eli tilaisuuden, jossa voi kysellä Omnian Digitutorilta (tietotekniikan tukihenkilö) kaikenlaisista tietotekniikkaan liittyvistä kysymyksistä - olipa kyse laitteista (kännykät, PC:t, iPadit, tabletit tai tulostimet...) tai ohjelmistoista  (sähköpostit, pankkiasiointi, terveystiedot (Kanta -tiedosto), sosiallinen media...), mitä vaan tarpeita onkaan. Tilaisuus toteutetaan erittäin matalan kynnyksen tapahtumana, eli yksinkertaisimmistakin asioista voi kysyä. Tilaisuus on samalla Omnian digitutorin opinnäyte, eli opiskelijan palvelutapaa ja -toimintaa arvioidaan koulun periaatteiden mukaisesti.

Tilaisuus pidetään Omnia Kirkkonummen tiloissa, osoite Purotie 6, 23.5.2019  kokoontuminen klo 10.00  sisääntuloaulassa - olkaa ajoissa paikalla.

Tilaisuuden pohjalta suunnitellaan myös syksyllä käynnistyvän digikerhon sisältöä, joten mahdollisimman moni mukaan kyselemään ja keskustelemaan!

Matti Valkiainen, Taisto Koivumäki, p. 050 554 5041 ja Reijo Ahola, p. 040 709 2985 (KKS:n digikerhon suunnitteluryhmästä)

Seuraavassa muita mahdollisia palveluita:

Kirjaston palvelut

Kirkkonummen pääkirjastossa on tiistaiaamuisin klo 9-11 Digicafé, jossa ratkotaan yhdessä tietokoneisiin ja tabletteihin liittyviä pulmia.

Torstaisin klo 17-18 pääkirjastossa päivystää digitohtori eli kirjastovirkailija Tapio Sarastamo, joka auttaa tietotekniikkaan liittyvissä pulmissa. Pidemmissä asioissa hänelle voi varata henkilökohtaisen opastusajan. Tapio hoitaa myös tiistaisen Digicafen.

Kirjastosta löytyy lainattavaksi erilaisia opaskirjoja ja Tapion luokse voi myös poiketa kysymään vinkkejä yms. yleisimmistä ongelmista.

Entersenioreiden ilmaiset palvelut ja hyvät opastesivut

Masalan kirjastossa Enter ry:n vertaisopastajat käyvät kerran kuussa opastamassa asiakkaita. Heiltä voisi myös saada hyviä vinkkejä!

Erittäin hyviä tietoja ja vinkkejä saa Enter Ryn sivulta:  https://www.entersenior.fi/