Lokakuu 14.10.

Helsingin yliopiston poliittisen historian dosentti ja itäisen Euroopan tutkimuksen tieteenalavastaavana toimiva Katalin Miklóssy tulee kertomaan Unkarin roolista EU:ssa ja Venäjäsuhteissa. Saamme kuulla myös,  miten on päädytty nykyiseen tilanteeseen, jossa Orban toimii politiikassa lähes itsevaltiaan tavoin ja millaiset jatkonäkymät ovat hänen poliittisten haastajiensa osalta.

Katalin  Miklóssy tutkii Aleksanteri-instituutissa itäisen Keski-Euroopan pitkän aikavälin oikeusvaltiokehitystä ja tarkastelee nationalismin ja konservatismin eri ilmiöitä. Hän on esiintynyt asiantuntijana mediassa sekä pitänyt luentoja yrittäjille, poliittisille päättäjille ja kansalaisjärjestöille. Hän on julkaissut tutkimuskentästään useita teoksia.

Kuukausitapahtuma pidetään Kirkkonummen Palvelukeskuksessa, Rajakuja 3. Tapaamiset ovat joka kuukauden toisena maanantaina klo 13.30, jolloin omakustanteinen kahvittelu alkaa.