6.12. huomionosoitus sankarihaudoilla

Juhlassa esiintyi mm. Kirkkonummen kamarikuoro.
Kukkavihkon sankarihaudoille laskivat puheenjohtajamme Matti Valkiainen ja sihteerimme Riitta Alm.

Kirkkonummella itsenäi­syys­päivää vietetään perinteiseen tapaan keskiviikkona 6.12.2023. Päivä alkaa seppelten laskulla sanka­ri­hau­doille klo 11.30 ja jatkuu kaksi­kie­li­sellä juhla­ju­ma­lan­pal­ve­luk­sella Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkossa klo 12. Jumalan­pal­ve­luksen toimittavat kirkkoherra Fred Wilén ja pastori Johanna Tilus.

Kansalaisjuhla Kirkkonummen kunnantalolla alkaa juhlakahveilla kunnantalon ravintola Ervastiinassa klo 13 ja jatkuu juhla­ti­lai­suu­della klo 14 kunnantalon aulaan toteutetussa juhlatilassa.

Muuttuvat ajat juhlapuheen teemana

Kunnan tervehdyksen juhlaan tuo kunnan­val­tuuston puheenjohtaja Tony Björk ja Rannik­kop­ri­kaatin tervehdyksen esikun­ta­pääl­likkö, komentaja Matti Linteri.

Itsenäi­syys­päivän juhlapuheen pitää kirjailija ja historioitsija Sigbritt Backman. Hän on kirjoittanut useita teoksia, joissa käsitellään Kirkkonummen kotiseu­tu­his­toriaa.

Nuoret soittajat ja Kirkkonummen kamarikuoro luovat tunnelmaa

Itsenäi­syys­päivän kansa­lais­juhlan musiik­ki­tar­jon­nasta vastaavat Kirkkonummen musiikkiopisto ja Kirkkonummen kamarikuoro. Tilaisuuden aluksi esiintyvät Villa Hagan pelimannit johtajanaan Laura Airola ja Victor Beijar esittää pianolla Jean Sibeliuksen teoksen Kuusi.

Juhlapuheen jälkeen on vuorossa 50-vuotis­tai­valtaan tänä vuonna juhliva Kirkkonummen kamarikuoro. Kuoroa johtaa Jussi Linnanmäki. Tilaisuus päättyy yhteiseen Maamme-lauluun, säestäjänä Mika Lilius.

Itsenäi­syys­päivän kansalaisjuhla on kaikille avoin tilaisuus eikä ennak­koil­moit­tau­tu­mista tarvita. Juhlan järjestelyistä huolehtii Kirkkonummen kunnan kulttuu­ri­pal­velut yhteistyössä Kirkkonummen seurakuntien ja Rannik­kop­ri­kaatin kanssa. Varusmiehet huolehtivat kunni­a­var­tiosta sanka­ri­hau­doilla sekä vieraiden avustamisesta kunnantalon juhlassa.

Puheenjohtaja Matti Valkiainen ja sihteeri Riitta Alm laskevat haudoille Kirkkonummen kansalliset seniorit ry:n kukat.