20.-21.4.2023 Satakunnan kulttuuria ja teknologiaa

Kirkkonummen kansalliset seniorit ry tekee 20.4.- 21.4.2023 matkan Satakuntaan tutustumaan paikalliseen kulttuuriin ja teknologiaan. Ensimmäisenä päivänä käydään opastetuilla kierroksilla Noormarkun Villa Maireassa ja Ahlström Voyage -näyttelyssä. Päivän päätteeksi tutustutaan Porin teatteriin katsomalla Tulitikkutehtaan tyttö -näytelmä.  Toisena päivänä tutustutaan Olkiluodon ydinvoimalaitoksen toimintaan sekä sähköä uraanista -näyttelyyn.

Matkan hintaan (210 €/hlö) sisältyy bussikuljetus, majoitus kahden hengen huoneessa Porin Sokos Hotelli Vaakunassa (lisähinta yhden hengen huoneesta 34 €/hlö), kaksi lounasta sekä kolmen ruokalajin teatteripäivällinen sekä opastukset matkakohteissa.

Osa ryhmäläisiä aloitaa tutustumisen Ahlström Voyage-näyttelyyn. Ahlström Voyage -näyttely vanhassa pajassa esittelee mielenkiintoisella tavalla Ahlström-yhtiöiden, suvun sekä Noormarkun ruukin historiaa ja nykypäivää yli 170 vuoden ajalta. Yhtiön tarina on merkittävä osa suomalaista teollisuus-, arkkitehtuuri-, taide- ja designhistoriaa.

Matkan päätteeksi pääsimme tutustumaan Eurajoen Olkiluodon ydinvoimalaitoksiin. Vastikään käyttöön otettu maailman suurin reaktoriyksikkö, OL3, toimi täydellä teholla. Kokonaisuutena Olkiluodosta saadaan nyt n. 30% Suomen sähköenergian tarpeesta.

Olkiluodon vierailukeskuksessa.

Matkaohjelma:

Aika: 20.4.2023 klo 9.00 – 21.4.2023 n. klo 18.30

Lähtö Kirkkonummen keskuskentältä 20.4.2023 klo 9.00

Lounas n. klo 11.00: Humppila Lasitorni

Villa Mairea (13.30 ryhmä 1 / 14.45 ryhmä 2), opastettu kierros

Ahlström Voyage (13.30 ryhmä 2 / 14.45 ryhmä 1), opastettu kierros

Lähtö Poriin n. 16.00

Vapaa-aikaa (lähistöllä mm. useita kahviloita)

Lähtö Porin teatteriin 18.30

Tulitikkutehtaan tyttö klo 19.00

Päivällinen Hotelli Vaakunan Satakunta-sali  n. 21.45

Aamiainen ja check-out

Lähtö Eurajoen Olkiluotoon klo 9.00

10:00 Saapuminen Olkiluotoon

10:30 Yhtiön esittely

11.30 Lounas

12.30 Bussikierros

13:30 Tutustuminen Sähköä uraanista -tiedenäyttelyyn

Lähtö kohti Kirkkonummea 14.00

Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille (ei esteettömiä kuljetuksia eikä tutustumiskohteita, siirtymisissä kävellään).

Matkan hinta:

Matkan hinta on 210 €/henkilö, kun majoitus kahden hengen huoneessa. Yhden hengen huoneessa matkan hinta on 244 €.

Ilmoittautuminen:

Ilmoittautumiset senioriliiton jäsenkorttiapplikaatiolla tai puhelimitse Marja Urkio, puh. 0400 830486, marja.urkio@elisanet.fi, viimeistään 19.3.2023.

Yksin matkustavan on varattava lisämaksullinen (34 €) yhden hengen huone, mutta voit kertoa kohdassa "Huonekumppanin nimi", jos haluaisit jakaa yhden hengen huoneen sijasta kahden hengen huoneen - koitetaan järjestellä, jos mahdollista.

Jokaisen on tehtävä ilmoittautuminen erikseen!

Matkan maksu:

Matka tulee maksaa yhdistyksen tilille:
#FI12 4006 0010 1560 20, viitenumero 122315, eräpäivä 19.3.2023.
(Huomaa, että tästä ei tule erillistä laskua, vaan sinun tulee itse maksaa tämä viimeistään eräpäivänä yllä olevilla tiedoilla!)

Peruutusehdot:

Matka on maksettava kokonaisuudessaan viimeistään 19.3.2023. Matkan voi peruuttaa kustannuksitta edellä mainittuun eräpäivään asti. Eräpäivän jälkeen peruutusta ei voi tehdä, mutta 20.3. – 2.4.2023 välisenä aikana osallistuja voi hankkia pakottavista syistä itselleen sijaisen Kirkkonummen kansalliset seniorit ry:n jäsenistöstä. 2.4.2023 jälkeen muutoksia osallistujalistaan ei voi enää tehdä.  Suosittelemme ehdottomasti hankkimaan matkavakuutuksen!

Tämän sivun kuvat M. Valkiainen, R. Kuosa,T. Koivumäki M.Urkio ja R. Hukari.

Näin upeasti matkasta kirjoitettiin Kirkkonummen Sanomissa 11.5.2023, teksti ja kuvat Liisa Kosonen.